Petikan Perbualan Wakil Yayasan Yang Dikatakan Membawa Titah Tuanku

image_pdf


Koleksi video Pendidikan Rumah Pengasih Warga Prihatin. KAMI paparkan buat renungan masyarakat, khusus untuk merenung situasi Akhlak semasa, agar sama-sama dapat menzikirkan dan mencari hidayah untuk memperbaikinya.

50 Comments

  1. normah binti abdul aziz

    terus kan pendidikin anak anak dan cuba jauh kan anak anak dari di pergunanakan……….. hanya benda yg menafaat untuk mereka dan mereka yg mengambil tugas itu bukan orang lain yg memberi janjian…. selamat berusaha

    Reply
  2. Bakhtiar Bistari

    Setiap yang baik itu, memang melalui jalan yang sukar untuk mendapat munafaat yang sangat besar….penghinaan yang diterima itu akan digantikan dengan kemuliaan yang tidak tertanding….Teruskan perjuangan tanpa rasa jemu…..Syabas dan Tahniah buat semua…..!

    Reply
  3. Atika Nasuha

    cara cakap mcm penjual barang….indah khabar dari rupa.

    Reply
  4. Ummu Aiman

    Salam. Don’t let our children be used… You’ve already survived all these years so just keep on going on your own. In Sha Allah… there will be help coming your way…

    Reply
  5. vvip kepala hotak

    muka2 melayu yang wajib dicarutkan. ..ni la melayu… munafik…janji langit bintang bulan..cakap pasal agama..jual nama nabi..jual nama tuhan..jual nama islamic. .. buat nyanya kat anak yatim…duit dapat sedap buat makan dan joli anak bini… , sebab tu muka2 melayu kalau jual apa benda cerita bak langit bulan saya rela beli dengan cina dan india….kalau boleh melayu2 mcm ni kasi pupus jer..hidup pon wat penyanya anak yatim… untuk yang pakai jeket tu….kepala hotak lue la semua org dia nak jadikan vvip… kahak..tuihh….aku pantang org wat nyanya kat anak yatim…..

    Reply
  6. amran penarek beca

    satu pesanan khas untuk pengendali rmah prihatin….andainya ada jempuatn walaupun melibatkan dewa dewi, para ahli kayangan…berpada2lah dalam menzalimi para anak yatim….kesilapan anda juga kerana terlamapau mengagungkan para dewq dewi ini sehingga habis tenaga anak yatim anda kerahkan demi kepuasan dewa dewi dan para penganjurnya….. lain kali..kalau dah xdapat apa yang dijanjikan usah teruskan…….. usah berterusan menzalimi dengan menekan anak2 yatim… secara tak langsung anda juga bersubahat… lantaklah mereka dewa ke lord of the ring ke…. apa2 terjadi kat anak yatim. .pihak rumah prihatin harus bertanggung jawap….penganjur mmg itu perangainya..janji mesti manis.. buat tu nombor ke 99… nasihat saya.. berhormat ada batasnya, janagan sampai mendewa…. , jadikan ia satu ikhtibar…kalau saya di tempat tuan. saya tak tergamak membiarkan anak yatim bergelimpangan..dan kelaparan.., kalau saya lah…saya balik sahaja..bawa anak yatim bersama… peduli apa dengan penganjur…bila layanan yang diberikan tak ubah seperti peminta sedekah…. maaf lah.. nama sahaja untuk anak yatim..kalau bab persembahan para mereka dalam dewan tu leh seronok tgk jaclyn, aznil dan artis lain…. maaf saya bukan pekecilkan persembahan warga rumah perihatin..tapi at least biar kita persembahkan kpd org yang benar2 menghargai persembahan kita… jaga lah amanah anak2 yatim..jangan penyanya mereka demi kepuasan nafsu kepentigan org lain.. anak anak yatim ini AMANAH DAN TANGGUNGJAWAP ANDA.

    Reply
    1. ADMIN (Post author)

      Terima kasih atas komen Amran.

      Mengatakan RPWP mendewakan manusia adalah silap. Jika kami mendewakan maka anda juga tidak akan dengar berita ini, sepertimana kebanyakan kes serupa yang telah berlaku sekian lama di mana mana. Kami bukan penyembah mereka. kami juga tiada peruntukan dari mereka sebab itu kami kisahkan kisah benar ini.

      Untuk mengenal kefasikan dan kebatilan pada seseorang itu perlu cukup haul nya. Kita mengajar anak bersangka baik. Terkadang kita beri peluang untuk manusia membuat perubahan dan pembaikan. Selepas kejadian 8 Disember juga kami masih bersangka baik kerana dato’ itu kononnya merasa bersalah dan nak datang ke rpwp sendiri meminta maaf. Sehingga artikel ini dipaparkan beliau tidak datang. Itu cara kami menilai manusia. Bukan dengan satu dua kesilapan terus lompat mengatakan seseorang itu begitu dan begini.

      Soal penjagaan anak, anda tidak perlu ajar kami. Bukan kami sombong dalam soal itu, tapi kami kenal anak anak kami. Kami tahu bagaimana menjaga dan mendidik mereka. Kami sanggup berlapar hari itu, memberikan semua makanan bekalan, roti dan susu yang ada sebagai alas perut mereka sebab mereka harus perform. Anak kami sudah biasa berpuasa isnin khamis. Kami tidak segera belikan makanan takut last minit ditawarkan lunch, maka ia akan berlaku pembaziran wang tabungan.

      Bercakap sememangnya mudah, kerana anda tidak berada di tempat kami. Jika kami tinggalkan majlis, ia akan menghina Tuanku dan Sultanah. Baginda tidak tahu apa-apa dalam soal ini. Yang kami tujukan ialah kesalahan penganjur. Kami malah bersyukur kerana dengan asbab ini, ramai lagi mereka yang pernah teraniaya tampil mendedahkan pekung puak puak penganjur seperti ini.

      Apa yang berlaku ada hikmahnya, malah Komen anda juga ada hikmahnya. Harap ambil pelajaran.

      Reply
      1. Farouq

        Kehadapan Admin,
        Saya amatlah setuju dengan pendirian dan tindakan Admin. Moga-moga Admin,keluarga admin, dan ahli keluarga RPWP di rahmati Tuhan. Moga-moga musibah yang menimpa adalah sebenarnya satu rahmat bagi warga RPWP
        Amin

        Reply
      2. mohd aizam hafiz

        sy setuju dgn admin….mgkn sedara amran tidak mengerti apa yang saudara admin rasai…. bercakap dengan merasai adalah dua perkara yang jauh beza maksudnya….kita yang membaca kisah ni hanya boleh jd keyboard warrior dlm ni….. allah maha mengetahui….. teruskan perjuangan admin…. ana sokong saudara n warga RPWP

        Reply
      3. NORAFFENDY BIN ABAS

        Saya juga setuju dengan tindakan Admin. Saya kagum dengan cara didikan RPWP, mengajar anak-anak untuk bersangka baik.

        Malaysia perlukan lebih ramai manusia seperti Admin yang sentiasa berusaha menjaga kebajikan anak-anak yatim Islam tanpa jemu.

        Saya doakan agar Allah s.w.t. merahmati seluruh warga RPWP. Amin..

        Reply
      4. Buat Wanita

        Ada benarnya point utama Amran tu, cuma bahasa dia agak kasar sedikit.

        RPWP pun betul juga jika berfikiran “Jika kami tinggalkan majlis, ia akan menghina Tuanku dan Sultanah”

        Tapi mungkin ada baiknya jika semua anak yatim & semua pelajar tahfiz tinggalkan sahaja majlis tu. Biarkan Sultan & Sultanah tu tertanya-tanya dan arahkan pegawai buat siasatan, biar kantoi. Geram pula dengan penganjur macam ni.

        Reply
        1. Abang Aji

          khuatirnya bila buat masalah dengan orang istana, kita pulak yang menjadi kambing hitamnya, sekalipun kita di pihak yang benar. bukan menyangka dan menghina Sultan Sultanah secara peribadi kerana hidup mereka diatur manusia lain, tetapi manusia lain di sekeliling tuanku lah yang berkemungkinan akan melakukannya. sejarah dah banyak berlaku dan membuktikannya.

          dan kepada ADMIN, ya, saya kurang setuju untuk admin kekalkan anak2 bersama dalam majlis itu, namun ianya hanya pandangan cetek saya. semoga Admin dan seluruh warga pengasih diberkati Allah dan dibantu

          barakallahu fikum.

          Reply
          1. kassim

            Salam…setuju dengan kedua2 pihak…tetapi bukankah umum tahu penguasa memangsuka hiburan lagho…sangka baik Itu bagus..tetapi fikiran bijak lebih aula…takut lah kepada ALLAH bukan kepada manusia..

      5. fairuz

        amran penarek beca
        kau pernah paham bila anak anak yatim ni “perlu kan bantuan”
        kau mana tau sebab kau tak pernah kenal “orang susah”
        kalau kau kenal
        kau tak akan cakap macam nie
        aku kenal sebab aku selalu pergi rumah anak 2 yatim
        urus kan kebajikan dia
        kalau kau urus kan dorang .. kau sendiri akan paham anak anak yatim tu sendiri tak minta diyatim kan .. dan mereka penuh dengan sifat2 pemalu dan tidak diajar meminta .. dan bila tetamu ( kami ) datang dorang menyorok kan muka .. dan setelah banyak kali jumpa baru mereka berani borak dengan kami .. kau cuba dulu buat baru kau cakap
        “pengunaan”
        kau paham dulu maksud dia jangan nak main terjah ..
        takut nanti orang akan cakap kau tu perangai cam “bodoh king zir”
        tq
        fairuz@k-brilliant.com

        Reply
        1. mazuan

          Bukan soal mengagungkan dewa-dewi, tetapi tidak salah untuk terima jemputan, bawa anak2 yatim melihat dunia luar. Mungkin itu saja caranya untuk mereka lebih kenal dunia. Anak2 kita sendiri pun kita selalu bawa jalan2, pergi kenduri, hari keluarga tempat kerja, berbuka puasa di hotel, atau mungkin juga melancong dan sebagainya.

          Saya 100% setuju dengan admin, 100% tidak setuju dengan Sdr. Amran. Juga RPWP telah menunjukkan contoh dan tauladan yang terbaik kepada anak2 yatim. Walaupun dizalimi, mereka tidak diajarkan untuk terus menghukum. Bukan ke itu yang Rasulullah ajarkan, walaupun dihina dan dikeji, tetap dibalas dengan baik.

          Come on Sdr. Amran, jangan terlalu negatif. Lebih2 lagi kepada manusia2 yang banyak berkorban untuk membela anak2 yatim seperti ini? Adakah kita mampu berbuat sama seperti mereka? Anak2 yatim pun ada hak untuk menghadiri majlis2, merasai dunia ini, bukan terperuk di rumah anak2 yatim sahaja.

          Sy percaya, anak2 yatim ini akan jadi manusia2 berguna membela bangsa dan agama suatu hari nanti. mungkin lebih hebat dari anak2 kita sendiri.

          Reply
  7. Jajashaf

    Apa yg berlaku hari ini menjadi peringatan diharimuka..ALLAH maha adil..dugaan ini utk sikaya yg lupa diri…andai kata ALLAH murka ngan si kaya..ALLAH akan menurunkan peringatan supaya sikaya akan sedar…zaman sekarang semakin kaya semakin kedekut..walhal ALLAH mengirimkan sikaya ini utk menghulur pd yg memerlukan bantuan.

    Reply
  8. ikankeli

    jgn gaduhh2.. lepas ni kita semua ambil iktibar, dan kita semua perlu kluarkan kenyataan. jika ada jemputan majlis begini seperti majlis kahwin, majlis pelancaran (apa2), majlis puasa,.. jangan dibenarkan lagi perkara ni berlaku, jgn biarkan anak2 yatim ni keluar, hadir ke tempat tersebut.. kalau mereka nak buat.. buat aje kat dewan2 yg dekat dgn perumahan rumah anak yatim atau di dalam rumah anak yatim sendiri. agar mereka melihat kehidupan sebenar dan kesusahan yg dialami oleh penjaga anak yatim sendiri… kita kena keluarkan statement agar benda ni tak berlaku lagi.. saya yakin,lepas ni banyak perkara yg lepas akan terbongkar di semua rumah anak yatim yg melalui perkara yg sama… dan kita masyarakat insya Allah akan protect institusi rumah2 anak yatim daripada dieksploitasi oleh mereka2 yg takde hati dan perasaan ini

    Reply
  9. laila

    Cakap bukan main manis lg..tapi niat terselindung hanya Allah SWT saja yang Maha Mengetahui…

    Reply
  10. mohd aizam hafiz

    allah s.w.t maha mengetahui.. apa yg berlaku ada hikmahnya… kepada dato’ berkenaan allah tu maha adil dan saksama……

    teruskan perjuangan….

    Reply
  11. siti suhailah

    Assalamualaikum,
    “Anak yatim anak yg mulia, dilindungi Allah setiap masa” (Lagu Raihan bertajuk ‘Nabi Anak Yatim’)
    Apa yg pihak penganjur telah lakukan terhadap anak-anak yatim yg terlibat tidak sepatutnya diperlakukan sebegitu rupa. Hal seperti ini haruslah diketengahkan dan dihebahkan kepada orang ramai supaya tidak ada lagi layanan keji oleh pihak2 yg tidak bertanggungjawab seperti itu. Kasihan anak-anak yatim yg dimuliakan Allah SWT ini. Saranan saya, jika berlaku lagi situasi seperti ini, wakil anak2 yatim tersebut perlu cepat mengambil langkah untuk mencari ketua program dan menyatakan aduan tidak puas hati dengan layanan yg dijanji & diberikan.
    Menurut pihak RPWP, “…mengajar anak bersangka baik. Terkadang kita beri peluang untuk manusia membuat perubahan dan pembaikan. Selepas kejadian 8 Disember juga kami masih bersangka baik kerana dato’ itu kononnya merasa bersalah dan nak datang ke rpwp sendiri meminta maaf. Sehingga artikel ini dipaparkan beliau tidak datang. Itu cara kami menilai manusia. Bukan dengan satu dua kesilapan terus lompat mengatakan seseorang itu begitu dan begini.”
    Adakah itu cara terbaik pihak RPWP mengajar anak-anak menilai manusia? Ya, mungkin terbaik jikalau ada pihak penganjur yg membaca artikel yg panjang berjela ini & mengambil peduli tentangnya.
    Tapi, bagaimana jika tiada yg mengambil peduli? malah bagi mereka apa yg berlaku ini sudah pun lepas. Perkara yg lepas tak mungkin mereka akan mengindahkannya melainkan mereka ada buat ‘post-mortem’ atau isu ini menjadi hangat & pihak penganjur harus meminta maaf untuk tidak memanjangkan cerita.
    Maaf sy katakan disini, sekarang bukan lagi zaman senyap, diam, tunggu, terima seadanya dan akhirnya memaafkan. Ataupun apa yg ‘admin’ buat, sabar, cuba menyedarkan mereka dgn menulis artikel di internet, terima seadanya, dan memaafkan. Saya tidak salahkan bahawa hati melayu sememangnya mudah lembut & memaafkan. Namun, jangan biarkan kita dianiaya & dikhianati dengan mudahnya. Tidak kira sama ada ianya majlis Tuanku Sultanah, Raja Besar atau Kecil, kerana bagi Allah SWT setiap hambanya adalah sama, hanya iman & amalan sahaja yg membezakannya. Jika kita rasa dikeji, dianiaya & diperlekehkan, anda harus terus kedepan, menyatakan perasaan, complain serta mencadangkan kpd mereka apa yg harus mereka lakukan untuk berikan yg terbaik kepada kedua2 belah pihak. Apa yg saya lihat disini, ada kemungkinan kesalahan ini hanya berpunca kerana seorang sahaja yg tidak bertanggungjawab, iaitu ‘Dato’ Wira’ yg dikatakan terlibat itu. Ahli jawatankuasa penganjur yg lain mungkin tidak tahu menahu pun tentang ini semua berlaku. Saya percaya majlis besar dgn ramai jemputan VVIP seperti itu mempunyai ahli penganjur yg sedikit.
    Akhir kata, yakinilah bahawa segala yg telah berlaku ada hikmah disebaliknya. Sama2 lah kita mendoakan perlindungan dan kebahagian kpd anak2 yatim ini, serta doakan juga petunjuk kepada pihak penganjur yg hati kering & pentingkan diri itu.
    Wallahualam.

    Reply
  12. siti suhailah

    Typo: Ahli jawatankuasa penganjur yg lain mungkin tidak tahu menahu pun tentang ini semua berlaku. Saya percaya majlis besar dgn ramai jemputan VVIP seperti itu mempunyai ahli penganjur yg “ramai”.

    Reply
  13. ibnu ismail

    nabi brsabda:
    انا و كافل اليتيم، واشار باصبعيه. ..
    so truskan krj awak..n boleh send adress rumah anak yatim awak tu..mne taw…klau ade klapangn, boleh ziarah…good luck…

    Reply
  14. Fauzi

    Dato’ tu dh lupa.., pangkat dan rezeki Allah bagi..sekelip mata dia boleh tarik..tak takut buat mcmtu kt anak yatim, kalau aku takut Ya Allah..,, video kt ats tu kalau tak hormat dia maknanya x hormat pd Rasulullah ?..”dia”tu sape?…x jelas

    Reply
  15. Huslizain Hussin

    Tgk cara cakap ja.. mmg dah tau dah broker ni… broker mmg cara bercakap mcm ni… broker kaut keuntungan gunakan anak2 yatim ni…. senang je nk kenal broker ni.. cukup mudah berjanji. Mudah keluarkan hadis n ayar Quran sesuai dgn matlamat mereka…. senang je falsafah saya. Husnu dhan ada caranya. Curiga untuk hati2 perlu ada. Ingatlah jgn terlalu kagum wlupun yg dtg tu ustaz. Haji.tan sri. Even kerabat pun.. semuanya taik busuk macam kita… maksudnya tetap manusia yg mudah disesatkan oleh syaitan

    Reply
  16. Huslizain Hussin

    Apapun jasa kalian membesarkn anak2 yatim ni moga mndpt rahmat dr Allah.. saya sgt2 kagum..tak semua org mmpu buat dgn ikhlas..

    Reply
  17. ariffshah

    Laknatlah mereka yang memakan dan mempergunakan harta anak yatim…..

    Reply
  18. ariffshah

    Pengasas2 dan guru2 RPWP..peliharalah anak2 yatim ini sebaik-baiknya….saya doakn kesejahteraan mereka dan kalian semua dunia akhirat..amiin…

    Reply
  19. Eric Shah

    Salam pada semua pembaca, saya berasa sgt sedih perkara begini masih berlaku lagi..
    Pada pihak anak2 yatim tersebut semuga Allah swt memberi ketabahan dan kesabaran serta di mudah kan segala urusan dunia dan akhirat.
    Apa yg sy lihat semua komen2 di sini tiada satu pun yg membantu pihak anak2 yatim ini. Pelik sungguh ye…saya berharap mungkin dapat melihat komentar yg positif yg dapat membantu atau membela tetapi tiada satu pun.. Apa yg pihak admin dan pengurusan anak2 yatim telah lakukan ada betul di kala keadaan semasa mereka ketika itu. Alhamdulillah mereka masih dpt bersabar, masih boleh bersangka baik dan menjaga nama baik serta adab yg baik. Apa lagi yg kita mahukan dari mereka? Adakah kepandaian serta pengalaman spt kita yg di harap kan mereka ada? Tidak…yg pasti kita lah yg “pandai2” ini yg harus membantu mereka. ..bukan hanya pandai berkata2 sahaja. Jika anda pandai atau ada kelebihan dlm bidang menyaman tolong lah saman on behalf mereka, jika anda ada cable utk di hightlight kan pada pihak Sultan dan Sultanah sila lah bantu menghighlightkan pada Tuanku on behalf mereka , jika anda pandai dlm mewawarkan pada lebih ramai orang agar mengetahui peristiwa buruk ini agar menjadi ikhtibar utk semua sila laku kan dgn rela hati tanpa di suruh atau di tanya. ..Ini semua akan memboleh kita membantu pihak anak2 yatim ini yg teraniaya. Lakukankah sbg salah satu amal jariah kita utk anak2 yatim ini.
    Buat permulaan saya akan mewawarkan pada semua kawan2 saya dan seluruh network saya agar lebih ramai yg tahu perkara begini telah berlaku. InnsyaAllah hingga akan ada yg membantu mereka. Aamiin.

    Reply
    1. cneoreyta ngantiran

      saya setuju.
      Mohon yang boleh bawa perkara ini ke pengetahuan Tuanku.

      Anak2 ini sudah dididik. Kagum sy melihat akhlak mereka dan dr.masjuki. Semoga dirahmati Allah selalu.

      Syabas RWP kerana beroleh kekuatan untuk bawa perkara ini ke pengetahuan umum.
      Sama2 kita beroleh pelajaran dan ingatan..
      Teguran yg penuh hikmah.
      Allahuakbar!

      Reply
  20. Buat Wanita

    Ni la manusia cakap tak serupa bikin. Konon anak-anak yatim tetamu VIP, tapi beri layanan yang buruk.

    Reply
  21. anak perelih

    insyaallah pekara ini akan sampai ke pengetahuan persatuan kerabat diraja Kedah dan tunku Intan Shafinaz….

    Reply
  22. terbaek network

    dorg ni tak patut betul la buat budak2 tu macam tu…mmg dorg ketepikan anak yatim tu…kesian aku tgk huhu…menangis aku baca luahan wakil yayasan tu 🙁

    Reply
  23. rizal

    Salam.
    Mohon berikan saya nama dato yang bermasalah tu. Mungkin saya boleh cuba panjangkan pada pihak yang bertanggung jawab. Terima kasih.

    Reply
    1. ADMIN (Post author)

      Datuk Haji Najib, Penolong Setiausaha Yayasan Anak-anak yatim SUltanah Haminah

      Reply
      1. Rizal

        Terima kasih.
        Saya akan cuba tolong sekadar termampu….

        Reply
  24. Azam Fotografik

    Saya benar2 terharu dan sedih membaca artikel berhubung apa yang telah terjadi. Namun disebalik kepahitan dan kesengsaraan yang kumpulan anak2 ini dan para pengiring termasuk co-founder semasa program tersebut pastinya memberi pelajaran yang cukup bermakna..biarlah tuan menelan dahulu kepahitan ini kerana saya cukup yakin selepas ini anak2 ini akan menikmati anugerah daripada Allah S.W.T..dan orang yang telah memperlakukan anak2 ini pasti akan menerima pembalasan Yang Maha Esa di dunia apatah lagi di akhirat kelak. Seperti kawan2 lain saya juga berminat untuk membantu setakat termampu. Insyaallah andai diizin Allah S.W.T saya akan menziarahi Rumah Pengasih Warga Prihatin. Terima kasih

    Reply
  25. Hamba Allah

    Saya harap anak kita n xperlulah dibawa keluar utk tujuan mcm n lg…Rezeki Allah tetap ada utk anak kita n…

    Reply
  26. sendoh

    salam…saya turut sedih apa yg berlaku.biarlah mereka yang zalim dan mengkianati anak yatim akn dapat balasan dr ALLAH S.W.T..

    Reply
  27. ummi naim

    Sedih dan tersentuh hati saya namun inilah ujian Allah utk ank2 RPWP dan pengiringnya bukan setakat itu saja tapi yg jelas Allah nak tnjuk kan kpd kita semua inila sikap manusia yg jahil serta tamak mengambil kesempatan di atas nama ank2 yatim dan
    ank2 tahfiz yg mempermain
    hukum Allah demi kepentingan dunia. Mereka
    lupa ada yg memerhatikan
    dan mencatat segala akhlak
    dan amalan mereka…mereka
    tidak akan d biarkan berseronok begitu shj…Allah
    Maha melihat lg Maha
    mendengar apa pun pd wakil
    RPWP usaha anda akan
    dibalas kerana menjaga kepentingan org lain adalah
    fardhu kifayah..ganjaran amat besar sekali apa yg
    mereka telah lakukan biarlah
    Allah yg uruskan…teruskan perjuangan kalian utk mendpt
    redha Allah dan tk kerana
    atas usaha anda
    kerana memaparkan di
    sebalik yg
    indah itu apa yg kita lihat
    selama ini hnya kulitnya shj ..
    dlmnya…astaghafiruallahalad
    zim amat berbeza sama
    sekali busuk dan
    menjijikkan….renung2kan lah
    siapa kita sebenarnya di sisi
    ALLAH pemilik mutlak langit dan bumi dan di antaranya..hatta nafas kita pun milikNya…doakan utk mereka agar diberi petunjuk dan hidayahNya…

    Reply
  28. Ahmad Tarmizi Anuar

    Patut awal2 dah blah sheikh….anak2 terbiar macam x de harga diri…

    Reply
  29. Ahmad Tarmizi Anuar

    Kesian kt anak2 tuh….

    Reply
  30. sofar ahmad

    kadang2 manusia nie lupa kot depa berjalan diatas bumi nie sekejap ja . tak lama lps tu akan berada didalamnya . kenapa la nak sangat NAMA , sanggup mengeksploitasi anak2 yatim utk nama KUTIP DERMA .. ada share ker ? tu depa kena jawab

    saya ucapkan tahniah kpd pendidik RPWP .. kerana menjaga anak2 yatim . dan begitu juga kpd semua yang telah menginfaqkan harta mereka utk kepentingan org lain

    ingatlah ekonomi orang islam , terletak di poket orang islam sendiri . yang kedekut tu faham2 sendiri lah !

    sy cukup terharu membaca isu ini dan berharap ada balasan yang baik kpd anak2 RPWP .

    Reply
  31. rosmawati mohd hanipah

    saya terpanggil utk menyatakan perasaan saya bila membaca catatan tadi…sedih …keran saya pon pernah membawa anak (anak yatim) saya ke majlis yg seperti ini. Memang terasa di pinggirkarn dan tak diambil berat langsung perihal anak yatim ni…di buatnya kita ni macam minta sedekah….walhal hanyalah nak dptkan $100 sahaja…derma hariraya…Kesian anak saya….penat menunggu …daftar pukul 3…majlis mula sebelum Magrib…ada reheasel lak …tengah panas petang …Ya Allah …hanya Tuhan yg tahu….sedih tengok anak berjemur….kemanalah hati perasaan mereka….aturcara majlis hampas…kata rai anak yatim tp vvip yg makan sedap…duit dr mana mereka guna…penganjur majlis pusat zakat…dr mana dtg duit…tak sama ke mcm makan duit anak yatim….fikirlah….kan lebih baik diagehkan terus keanak yatim….

    Reply
  32. abe soo

    salam… terharu dgn apa yg berlaku..pdpt saudara amran n admin dua2 betul..jika diikutkan geram, sy pun akan buat mcm saudara amran cakap..namun jika difikir dua tiga kali, kita akan bersetuju dgn admin..apapun, ini anak-anak yatim..berdosa besar jika diabaikan mereka..terguris benar hati dgn apa yg berlaku..teruskan perjuangan ya saudara2 di rumah ini, besar benar pahala kalian di sisi Allah..teruskan, kami doakan!

    Reply
  33. kamal shaari

    As Salam,

    Saya terasa sedih bila membaca kisah ini. Amat tidak bertanggungjawab apa yang telah berlaku kepada anak-anak ini. Keperihatinan pihak RPWP dalam menguruskan hal anak-anak ini sangat terpuji. Semoga Allah membalasnya. Saya berharap pihak RPWP bersabar dengan apa yang berlaku, betul kata admin apa yang berlaku ada hikmahnya. Di sini ingin saya pesan kepada mana-mana pihak yang berhasrat menjemput anak-anak ini, perlulah ingat bahawa setiap perbuatan yang kita lakukan, pasti Allah akan membalasnya. Apatah lagi kepada yang mengambil kesempatan dengan dari berbuat baik kepada anak-anak ini. Oleh itu ingatlah amaran Allah di dalam Surah al Ma’un yang mana Allah menggelar pihak yang menindas anak-anak yatim ini sebagai pendusta agama. Kepada pihak RPWP usaha anda sangat terpuji dan berhati-hatilah di masa hadapan. Saya doakan Allah sentiasa merahmati kita semua.

    Reply
  34. waheeda

    Muka² ni lau jmp kt mana² pn lau konon kaya,keta besar,golongan vip…sori ler nk respect.kat tapak kaki je martabat dia sbb aniaya ank yatim…nk kaya guna ank yatim,tggu la balasan dr tuhan….

    Reply
  35. syaquiman tendot dan kasih iman

    Assalamualaikum admin yg dihormati. Sy dan isteri sgt terkilan dgn penindasan yg berlaku terhadap ank2 ini. Semoga Allah memberkati dan melindungi ank2 ini dan penjaganya. Byk bsbr,krn Allah lbh mengetahui dari apa yg kita ketahui.

    Reply
  36. Hafiz

    Nauzubillah! wujud jgk manusia teruk mcm ni. kaut keuntungan dengan menindas orang yang lemah. tak pasal2 mencemarkan sekali acara yg melibatkan Tuanku. rupanya ramai lagi yg ignorant psl agama walaupun ada pangkat tinggi. agak agaknya anak2 yatim ni gelak je kot nanti bila nmpak ‘VVIP’ ni kena seksa dalam api neraka. moga2 makhluk2 ni dapat hidayah Allah SWT.

    Reply
  37. Rozi

    Pakaian kemaih , sembang Kemaih tp hampeh.

    Reply
  38. pencinta anak2 yatim

    Assalamualaikum
    sesungguhnya selepas membaca dan melihat video ini ;
    sy menitis airmata dan amat sebak atas layanan orang2 yg hanya mementingkan diri sendiri terhadap anak2 yatim ini..
    jgn hanya kerana pangkat dan kedudukan anak2 ini diperkotak-katikkan..ditendang kesana sini..di buat sesuka hati..
    mereka adalah anugerah Allah yg perlu dikasihi,di manjai, dan di utamakan oleh kita semua..
    kedudukan anak2 yatim ini lebih tinggi dari vvip2 ini yg hanya mementingkan nama dan pangkat dunia..
    diharap pihak RPWP terus tabah dan usaha2 murni dan mulia anda berterusan serta mendapat rezeki dan bantuan yang melimpah ruah..
    biarkan mereka2 yg hanya mementingkan pangkat dan nama itu menganiaya anak2 ini kerana Allah itu Maha Melihat dan Maha Mengatahui..

    Reply

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pengesahan Pengguna *