Di sebalik Tabir Suasana Sambutan Ketibaan Dan Keberangkatan Pulang Tuanku DYMM SPB YDP Agong

image_pdf

Walaupun kesemua janji manis penganjur yang mengatasnamakan Tuanku tidak dipenuhi, Anak-anak RPWP tetap berusaha bersungguh-sungguh untuk menzahirkan yang terbaik.

Banyak pelajaran yang boleh dikongsikan disebalik tabir tragedi ini. Mengapa kami kata tragedi, kerana mengherdik anak yatim dalam apa cara sekalipun adalah pendustaan terhadap agama… Sebesar ZARAH kita mengecilkan hati mereka bakal menerima sumpahan Allah. Timbangkanlah sendiri sejauh mana dan seberat mana dosa mengherdik anak yatim, dengan cara mensia-sia dan menghina mereka seperti itu.

Koleksi video Pendidikan Rumah Pengasih Warga Prihatin. KAMI paparkan buat renungan masyarakat, khusus untuk merenung situasi Akhlak semasa, agar sama-sama dapat menzikirkan dan mencari hidayah untuk memperbaikinya.

DISKLAIMER:

SILA ELAKKAN PREJUDIS TERHADAP TUANKU KERANA KAMI YAKIN TUANKU SENDIRI TIDAK TAHU APA YANG BERLAKU.

 

DISKLAIMER:

SILA ELAKKAN PREJUDIS TERHADAP TUANKU KERANA KAMI YAKIN TUANKU SENDIRI TIDAK TAHU APA YANG BERLAKU.

24 Comments

  1. laila

    Sedih melihatkan anak2 ini bagai dipermain-mainkan org2 yg mempunyai kepentingan…

    Reply
  2. mohd aizam hafiz

    kalu dpt dato’ tu mmg aku bg penampar jepun 100x… sial tul ambil kesempatan…

    Reply
    1. ell22

      betul..saya setuju

      Reply
  3. Fauzi

    Datuk Siti tau kot perkara ini dan kenal dato’ yg menganjurkan ni dan tau tragedi ni akan terjadi tu sbb dia x support dan x datang..dia kan selalu buat persembahan kt majlis mcm ni..

    Reply
  4. chinta

    ya allah,sedih Nye melihat anak2 ini dipermainkan oleh
    manusia akhir zaman.. PASTI ada balasan bg manusia2
    yg tidak berperasaan ini.

    Reply
  5. utara mai

    salam…YDP AGONG adalah seorang yang berjiwa rakyat jadi sememangnya tuanku tidak tahu apa yang terjadi disebalik tabir majlis malam itu…tetapi dalang2 yang mengatur janji tu semoga mereka sempat meminta maaf kepada anda semua warga RPWP sebelum izrail datang menjemput….biarla apa pun yang manusia2 hipokrit tu lakukan pada anda teruskanlah kita bersangka baik pada mereka kelak hanya ALLAH sahaja akan membalas segala JASA2 BAIK itu kepada anda…

    Reply
  6. miea

    harap adik2 kuat semangat untuk tempuhi segala cabaran ini.. jangan la patah semangat. Akak harap dapat jumpe adik2 kalo berkesempatan.. teruskan usaha adik2.. selamat berjaya di masa hadapan..

    Reply
  7. asma

    mengalir air mata melihat anak2 yatim diperlakukan sebegini…tidakkah mereka rasa bersalah??atau terdetik rasa kesal??semoga Allah s.w.t memberikan nur hidayah kepada mereka semua…amin…

    Reply
  8. wanie

    sedihnya tgk adik2 ni….. hati ape la yg pngnjur ni pkai…xde ape yg dapat saya sumbangkan selain doa untuk adik2 n penaung rumah warga prihatin. terima kasih untuk rencana yg mmbuka mata ini… sungguh x sangka masih ade manusia yg masih tidak takot pada mati…masih jahil pada hukum… masih ade manusia yg buta untuk nama,pangkat dan harta walaupun malaysia kini sudah cerah dgn kuasaNYA…
    manusia yg hebat adalah manusia yg sabar…. jadi, sabar.
    saya tau penaug sudah melakukan sehabis baek untuk anak2nya… kerana saya pngikut SN and rumah warga prihatin. jd pembaca perlu bfikir +ve tentang cara didikan mereka kpd anak2 mereka.
    terus bjihad dijalan NYA….

    Reply
  9. Leader

    Salam, kita kene ambik pengajaran dr apa yg berlaku. Next time, kita jgn dah bersetuju pergi majlis2 mcm ni dah. Akhir zaman…

    Reply
  10. Eca

    Sedihnya sya.. Sampai mengalir air mata tengok anak2 yatim diperlakukan macam ni… Kenapa nk berlatih smpai mcm ni sekali… Anak2 ni bukan penyanyi or org yg ingin menjadi penyanyi… Disuruh tarik suara tinggi2..bodoh punya penganjur… Mcm haramjadah…tu saja yg sy boleh ckp semoga org yg menganiaya mendapat balasan dari Allah. Amin ..

    Reply
    1. muzbunny

      Manusia bertopengkan SYAITAN!!!.. Ni namernya habis madu sepah dibuang..

      Reply
  11. potia casadelarossa

    astaghfirullahalazim….. sedih tgk video ni… moga di permudahkan anak2 ini

    Reply
  12. julie

    Semoga Allah turunkn azab pd Dato’ yg xde hati perut ni!

    Reply
  13. INA

    ada 4,5 orang anak murid saya di SRA Rahmaniah…tahniah anak2(azizol,aziq,nazmi,izazi..ada yg sy tak ingat namanya) wlupun ape yang dijanjikan tidak tertunai..pasti ada balasanya nanti untuk mereka yang munafik…teruskan usaha dan semoga anak2 berjaya didunia dan diakhirat…in sha allah….

    Reply
  14. lyana

    sedih tengok nasib adik2 ni dipermainkan oleh dato tu. bersabarlah. biar Allah balas perbuatan dia yg mganiaya anak yatim

    Reply
  15. fauzi arif

    salam ..aku sangat sedih anak yatim dipermainkan untuk kepentingan orang yang hanya fikir perut sendiri tanpa memikirkan orang lain ..dato tu tak tahu ke apa hukum m’permainkan anak yatim …Ya ALLAH kau beri lah petunjuk kepada dato yang tak sedar diri tu agar kembali bertaubat…

    Reply
  16. Pingback: (Kisah Benar) Penindasan Anak Yatim Di Majlis Makan Malam | Fitrihadi.com

  17. Leen

    kalau tak ada rasa sebak dan mendoakan anak2 ini, memanglah berhati batu !!!

    Reply
  18. Pingback: KISAH BENAR -Penindasan Anak Yatim Di Majlis Makan Malam | topography explorer @Jupem

  19. ell22

    betul2 xder hati perut! ! macam ni ke anak anak yatim kat malaysia dilayan? pada pihak yang bertanggungjawab tu mudahan Allah memberi balasan yang setimpal yang lebih teruk lagi.
    ingatlah kamu..kekayaan korang tu tak selamanya kekal…Allah boleh ambik bila2 masa

    Reply
  20. insan tersentuh

    Manusia yg bertopeng memang berlambak2..suka suki bermain dgn agama…najis…

    Reply
  21. Kaki Kipas

    Assalamualaikum semua. Sy merayu kpd semua pihak…Sultan@Agong, PM,MB or sesiapa jua selepas ini tolong hentikan sebarang acara yg melibatkan anak2 yatim utk tujuan “hiburan” dan dlm bahasa yg mudah ialah mmpergunakan anak2 yatim sbgai “penghibur” acara di majlis2. Jika ingin menjemput anak2 yatim jemputlah tapi jadikan mereka sbagai tetamu bukannya sbgai penari, penyanyi, pemuzik atau apa saja tugasan bagi maksud anak2 yatim trsebut dilihat dtg ke majlis trpaksa “berkerja” utk penganjur. Anak yatim perlu diraikan bukan meraikan pihak lain terutamanya penganjur. D sini sy merayu kpd sesiapa yg berkuasa utk membawa kisah sedih ini ke peringkat yg lebih tinggi agar selepas ini pihak2 penggubal undang2 dpt merangka pelan perlindungan kpd anak2 yatim agar tidak kagi mnjadi mangsa kepada “binatang2” yg tidak takutkan Allah SWT dlm mmpergunakan anak2 yatim.

    Reply
  22. Rashida

    Ya Allah, sedihnya tengok anak-anak ini deperlakukan sebegini. Begini lah lumrah, anak-anak ini selalu dipanggil untuk memeriahkan majlis sahaja bukan nya memeriahkan anak-anak yatim.

    Ya Allah, kau lindungilah anak-anak ini daripada syaitan yang bertopengkan manusia. Amin.

    Reply

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pengesahan Pengguna *