Persembahan Khas Anak-anak RPWP Di hadapan DYMM SPBYDP Agong – Tolong Kami

image_pdf

Lagu Tolong Kami yang dipopularkan oleh Tan Sri P Ramli sebagai Persembahan Khas Anak-anak RPWP Di hadapan DYMM SPBYDP Agong .

Koleksi video Pendidikan Rumah Pengasih Warga Prihatin. KAMI paparkan buat renungan masyarakat, khusus untuk merenung situasi Akhlak semasa, agar sama-sama dapat menzikirkan dan mencari hidayah untuk memperbaikinya.

69 Comments

  1. ahmad tarmizi

    Moga Allah SWT menghinakan mereka2 yang meminta pihak RPWP dan anak2 ini menyanyikan lagu ini sewakti dia didunia lagi. sungguh satu penghinaan.

    Reply
    1. arzermey

      Aminn..

      Reply
    2. MdFaza

      Amin!!!

      Reply
  2. meijan

    subhana Allah…..

    Reply
  3. ikankeli

    sanggup diorg tu mintak anak2 yatim yang Allah lindungi ini nyanyi LAGU TAK BERMARUAH ni????? memang hati hijau ISRAEL manusia2 tu

    Reply
  4. Aisyah Sujak

    Memang teruk dorang. Menghina anak yatim….

    Reply
  5. laila

    Pedih rasa hati….bagaimana mereka tergamak????

    Reply
  6. HAMBA ALLAH YG ADA HATI

    memang celaka betul lah manusia yg mengunakan anak2 yatim nie bagi kepentingan diri sendiri moga kau dapat balasan setimpal dengan perbuatan kau tu

    Reply
  7. halif

    Manusia yg tidak berhati perut tergamak buat benda macam ni. Sedangkan Nabi Muhammad S.A.W juga anak yatim dan tidak seharusnya memperbodohkan mereka ini sebegini. Sungguh tidak baik.

    Reply
  8. ina

    seriously sedih hati tgk ank2 yatim kna bt cm ni.. geramny!!

    Reply
  9. fazlie

    sakit mata pedih hati…cilaka smua org yang konon berkepentingan buat anak2 yatim mcm kucing mintak ikan.

    Reply
  10. Fauzi

    Tergamak jugak dorg pilih lagu ni pd anak2 yatim ni…

    Reply
  11. chinta

    moga allah melaknat mereka2 yg MEMAKSA anak2 ini.mbuat.satu prkara
    yg memalukan..INI stu PENGHINAAN…
    bukan teruk lagi…bkan ISRAEL lg…
    tak thu nak ckap la BANGSA apa MANUSIA2 KEJAM ini….
    PEMBALASAN CASH didunia..nantikan lah..

    Reply
  12. cik yanz

    Sedih sungguh..

    Reply
  13. afzam

    Apabila sy tgk video ni air mata trus mengalir..ntah mengapa terasa sgt sedih melihat ank yatim dilakukan sebegitu…bkn mereka minta utk jd begitu..

    Reply
    1. din

      anak yang mula2 aznil tanya tu rasanya yang tertidur dikerusi dimeja makan…dalam clip satu lagi…anak2 ini dipergunakan untuk kepentingan mereka…

      Reply
  14. sedi

    tak sangup tengok klip video ni.. cuma terfikir dato2 dan kuncu2 dia camne tergamak buat camni.. sampai hati derang ek… memang takde hati perut la..

    Reply
  15. kassim selamat

    ya Allah, menitis ayaq mata tengok depa ni. tergamak ada orang sanggup buat camni…semoga orang itu mendapat balasan setimpal…

    Reply
  16. maz

    Ya Allah…….apa perasaan mereka2 ini bila sebut anak yatim, tiada ibu bapa…..melihatkan wajah mereka2 ini, mereka tahan perasaan mereka….Ya Allah lindungi mereka….jagalah iman dan akhlak mereka agar tidak terpesong…..amiinn…sabarlah sayang….Allah bg nikmat kepadamu nanti….inshaa Allah…..

    Reply
  17. intan liana

    Anak-anak yatim hidup mereka perlu dibela maruah mereka perlu dijaga..bukan DIJAJA..

    Moga Allah berikan balasan setimpal atas penghinaan org yg xberguna ini pada anak-anak yatim ini.

    Reply
  18. Ibnu Borhan

    how dare ….. Allahu Robbi….

    Reply
  19. Ibnu Borhan

    duit yang mereka cuba dapatkan atas nama anak2 ni….. untuk kepentingan mereka sendiri….. haram…. Allah bersamamu anak2 sekalian…

    Reply
  20. sarah

    ya Allah… sanggup suruh anak2 nyanyi lagu ni? patutnye mintak anak2 ni nyanyi lagu selimut putih, ingatkan pasal kematian~ -__-
    gembirakanlah anak yatim, bukan hina dan pergunakan mereka~

    Reply
  21. lailanur

    sedih .. sampai hati mereka menghina anak yatim sebegini rupa. mereka buka peminta sedekah !.. moga di beri hidayah pada insan yang mengambil kesempatan !

    Reply
  22. shahir azhar

    Ya Allah…sbak dngar lagu ni…smpai ati diorg mmperlakukan ank yatim mcm ni..kejam..;-(

    Reply
  23. Adzman

    Mana NGO2 AGAMA BANGSA & NEGARA yg sibuk buat report polis??? Buatlah report Yayasan BANGSAT ni pergunakan anak yatim. Tunggulah bala & laknat ALLAH utk golongan celaka yg hina & aniaya anak2 yatim mcm ni…

    Reply
  24. asma

    anak2 yatim ini mendoakan kesejahteraan mereka…siapa yg mendoakan kesejahteraan anak2 yatim ini pula??renung2kanlah…ya Allah, sedih pedih hati ini melihat mereka diperlakukan sebegini…

    Reply
  25. Kamal

    subhanallah sungguh tabah anak2 yatim ini memberi sumbangan pada majlis yang depa tak tahu dapa apa2 manafaat pun. jika pekara ini benar2 berlaku sesungguhnya ketahuilah doa anak2 yatim dan org2 yang teranaya di makbulkan allah. dan pada siapa yang bersifat dajal itu terimalah balasan kamu di akhirat…

    Reply
  26. amyoz_91cool@yahoo.com

    Naudzubillah….

    Reply
  27. hamba allah yg perihatin

    pilu hati bila mengetahui nasib anak2 yatim ini diperlakukan sebegini rupa. Mereka juga manusia seperti kita berhak untuk mendapat kehidupan seperti manusia biasa yg mempunyai ibu dan bapa, menitis air mata apabila melihat mereka bergelimpangan di atas lantai kelaparan menunggu apa yg dijanjikan tidak kesampaian.. minta allah melindungi anak2 yg tidak berdosa ini daripada teraniaya dan jauhkan mereka daripada mereka2 yg tidak bertanggungjawab yg hanya mengambil kesempatan ke atas anak2 yg tidak berdosa ini untuk kepentingan diri mereka sendiri.

    Minta tolong siarkan alamat yayasan anak yatim ini?

    Reply
  28. abu umarhanif

    Mohon pada Mu Ya Allah, berilah kerahmatan kpd anak yatim,berilah petunjuk kpd ‘mereka’…trmasuk kami Ya Allah..

    Reply
  29. husna

    ya Allah, sabarlah wahai anak- anak..kamu di lakukan sebegitu nanti suatu hari nanti mereka akan terima balasannya. meremang bulu roma bila dgr lagu ni..rasa macam anak-anak ni meminta2, padahal mereka y tak ada ati ni tak boleh fikir ke? ermm Mohon Allah berikn petunjuk kpd mereka ini. Hebat di dunia belum tntu Allah jamin kamu syurga wahai org ternama. Untuk Rumah Pengasih Prihatin, teruskn hidup ni dengan tabah, semua orang ada maruah . Tegakkan maruah kerana kamu bukan org y meminta minta.sayu ati saya.wassalam

    Reply
  30. Hamba Allah

    aku juga seorng ank yatim. rsa dihina secara tidak langsung. mereka sgt tabah.. kalau aku tu .. ya Allah peliharalah anak2 ini.

    — manusia .. bukan selamanya kau di atas. balasan Allah itu pasti.

    Reply
  31. syed aziz

    Tiada tempat yg lebih layak bg golongan ini kecuali Neraka Jahanam sbg balasanNya.

    Reply
  32. ayu

    Ya ALLAH.. sedey nyer… ;( Semoga anak2 yg mulia ni dipermudahkan sgl urusan.. pd org yg x bertanggjwb .. aniaya anak2 ni pasti akan dapat balasan!!!

    Reply
  33. Hudda Khiruddin

    sampai hati….. mereke tak minta jadi yatim piatu…

    Reply
  34. auntiefey

    Allahu Akbar sedih sangat tengok video kat atas..dipaksa menyanyikan lagu yg seolah2 mencemar maruah sendiri, malahan tidak diambil peduli langsung masa memberi persembahan..Allahurabbi yang Maha Agung..Kau beri petunjuk pada mereka yang menyiksa rohani dan jasmani anak2 yatim ini :'(

    Reply
  35. Noor Aswana Mustapha

    Ya Allah… Ya Allah.. Ya Allah

    Reply
  36. Eca

    Terharu… Sy sebagai anak yatim pun x sanggup nyanyi lagu ni..sebakkkkk.. Betapa kuatnya hati & perasaan & semangat anak2 ini .. Semoga anak yatim ni dapat pembelaan & pihak2 yg berwajib sila buat siasatan

    Reply
  37. tajudin

    INSYAALLAH……segala-galanya adalah ketetapan-Nya..Allah maha melihat….maha mengetahui…

    INSYAALLAH…pergi yang buruk, datang yang baik….amin….

    Reply
  38. shila

    tabahlah adik2ku syg….insyaallah di akhirat sana kamu ditempatkan di syurga yg tertinggi…aminnn

    Reply
  39. Azak SP

    Menitik air mata lihat anak2 ini diambil kesempatan. Moga Allah beri balasan kepada penganjur majlis ni. Dari cara cakap macam alim tapi memang nampak sangat berlakon je. Temberang je lebih.

    Reply
  40. Mohd Tahar

    Sampai hati kau buat mereka begini,,,,,,Korang ni betul2 tak berhati perut,,,Ada pembalasan nanti,,,,,Taubat lah wahai yg terlibat,,,,Mudah2an anak2 yatim dpt memaafkan /ampunkan korang yg terlibat,,,,Kepada Admin/anak2 yatim- bersabarlah mudah2an Allah S,W,T sentiasa melindungi mu…..

    Reply
  41. lily putih

    Subhanallah….sedih hati ni tak terkata…aku dapat merasai apa yang admin sampaikan…

    Reply
  42. chuOrn

    Celaka punya oppoturnist…!

    Reply
  43. Mohd Nor Syafie bin Baharudin

    Hina kamu disini. Moga diSANA kamu semua dipayungi barokah dan rahmat dari ALLAH. Mulia mereka disini moga mereka hina sehina hinanya diSANA kelak, Aamiinn.

    Reply
  44. firdaus

    Jahanamlah kalian yang makan HARTA ANAK-ANAK YATIM! Sedihnya sayunya..walaupun aku hanya anak yatim..belum piatu lg…

    Reply
  45. VVIP Laurel

    keji celaka sial gampang puki sapa punya idea suh anak yatim nyanyi lagu ni. bodoh alam keturunannya. melayu mudah lupa bila berada di atas lupa yg di bawah. moga tuhan melaknati mereka yng hina ini. anak-anak amanah bukan untuk di jaja. babi la ppl yg buat benda ni. aku br tgk skit jer dah x leh blah dah. lancau pundek VVIP mereka ni. moga mati dihina tuhan. moga muka meraka mcm anjing. anak yatim mcm ni kalu wat show qasidah ke nyasid ker ok la. uolss wat mereka meminta uols sapa tuhan ke? sohai la uols. P.Ramlee buat lagu tu bkn tuk anak yatim bahghal. dia buat untuk uols kenang dan kasihan anak yatim. cibai la uols. bodoh bodoh bodoh bodoh bodoh bodoh bodoh bodoh sebodoh manusia yg nama melayu. memang kaliamput.

    Reply
  46. haffiz

    YaAllah, celakakan lah mereka yg mempermainkan anak yatim….terimalah doa kami yg tak seberapa ini…ameen

    Reply
  47. hambaAllah

    Astaqfirullah… Ya Allah .. Sedihnya.melihat nasib anak2 yatim ini. Mereka tak sepatutnya nyanyikan lagu ini.. Seolah2 merendahkan lagi mereka sbgai anak yatim …Sepatutnya layanan yg terbaik dri yg lain patut diberikan..

    Reply
  48. Pingback: (Kisah Benar) Hakikat Orang Kenamaan Menindas Anak Yatim | Fitrihadi.com

  49. ikkey

    Kalau saya xsampai hati nk suruh budak2 nih nyanyi lagu nih.Sampai hati mereka buat anak2 ni mcm nih.. Semoga Allah saja yg membalas setiap perbuatan mereka.

    Reply
  50. Nor Azizan Ghazali

    Subhanallah.. ada juga manusia berhati binatang ambil kesempatan ke atas anak2 yatim. kutipan derma masuk poket siapa tak taulah.

    Reply
  51. Leen

    Manusia berhati haiwan ! Kasihan anak-anak ni. Bayangkanlah kalau mereka ni anak2 kita, anak2 saudara kita ?

    Reply
  52. Leen

    Saya minta kepada mereka yang menjaga anak2 yatim ini , jika berlaku keadaan yg sama sejak dari awal, TOLAK lah jemputan mereka, dan jika sudah berada dalam majlis, eloklah BALIK sahaja selepas berjumpa dengan Tuanku, perlu sedikit keberanian, Saya, mendoakan anda semua. Saya menjaga anak2 sebagai ibu tunggal, saya tahu betapa hebatnya cabaran menjaga maruah diri dan maruah anak. Harga diri sering dipermainkan. Kita kena kuat, berani dan bersatu hati. Mereka pasti terima pembalasan. Anak2 itu bukannya tiada jiwa dan doa.

    Reply
  53. haruantasik

    Celaka sungguh datok penganjur tu..moga2 mendapat celaka dan kehinaan..tak berhati perut..sapa punya angkara suruh budak2 tu nyanyi lagu umpama mintak sedekah..haram jadah manusia tu..laknat sungguh…suruh anak yatim pulak hiburkan sedang yg lain sedap2 makan..celaka…celaka..celakaa…sapa2 punya angkara.

    Reply
  54. dania

    Sedih btol tgk video ni…ada gak yg sanggup suruh anak2 yatim nyanyi lagu ni…tak perlulah kita nk mengingatkan mereka ttg nasib mereka sebagai anak yatim..kenyataan tu pon dah pahit..nk pulak suruh diorg nyanyi lagu sedih tu seolah2 diorg meminta simpati..tak kesian ke tgk anak2 yg masih kecil lg tu..sy paling kesian tgk yg umur 6-8thn..mesti x faham lg apa yg berlaku di sekeliling dia..tup2 org mntak dia nyanyi lagu tu…sedih2
    Walaubagaimanapun sy harap sumbangan yg dpt telah diserahkan kpd yg berhak

    Reply
  55. mohd izwan

    pada awal nak tgk jgk mcm mana anak2 yatim ini dipermainkan oleh pihak penganjur, tp bila adik tue nyanyikqn rangkap pertama, trs stop playing sbb tak thn rasa sebak dihati. pengalaman menjadi anak yatim pada sy umur 12 thn sdh cukup berkongsi rasa bagaimana menjadi peralatan bg mereka yg mengambil kesempatan. semoga Allah tabahkan hati penjaga dan anak anak yatim, dan semoga Allah bg keinsafan pd pihak penganjur.

    Reply
  56. Pingback: KISAH BENAR -Penindasan Anak Yatim Di Majlis Makan Malam | topography explorer @Jupem

  57. maha

    Anak yatim bukanlah bermaksud peminta sedekah, hormatlah sikit walaupun mereka kanak-kanak dan bukan VIP, jangan sampai hina begini.

    Reply
  58. pahlawan kecil

    sayu tengok wajah anak-anak ni. sedih x berbapa, x beribu, disuruh nyanyi lagu yg mnambahkan lgi kesedihan mreka. Kalau nak mereka buat persembahan x salah, tapi biarlah persembahan yg lebih fun lebih2 lg diorang tu still kanak2, they deseve happiness in every sec of their life.

    Reply
  59. anak yatim

    :((

    Reply
  60. zazaben

    YaAllah..jika manusia yg memperlakukan anak2 yatim sebegini rupa tahu betapa beratnya balasan Allah, azab Allah pada pelakuan keji mereka ini pasti mereka takut dan tidak sanggup berbuat begini. Apakah mereka tidak takut akan azab Allah kelak? jika tidak didunia diakhirat pasti. Mintalah ampun pada Allah dan anak2 yg dianiaya ini. bertaubatlah. Janji Allah itu benar. Takutlah pd Allah..takutlah :'(

    Reply
  61. Ahmad Nazri

    Masyallah..Moga Allah buka hati orang yang mempergunakan Anak Yatim untuk bertaubat dan membantu anak yatim dengan Ikhlas..

    Reply
  62. ahmad

    sebak dan menitis airmata aku tgk video ni. tak sangka ada juga manusia yang sanggup guna anak2 ini untuk mengaut keuntungan mudah. Semoga ianya mendapat pembalasan sewajarnya.

    Reply
  63. Roy

    Binasalah orang2 yang menghina anak yatim…semoga laknat Allah bersama kamu

    Reply
  64. Huda

    Sampai hati bagi meka nyanyi lagu ni…sebak…Ya Allah…lindungi anak2 ini…

    Reply
  65. lola

    sedihnye aku baca & tengok…

    maybe ada org yg kesian & ikhlas menderma.. tp masuk poket bajingan2 hina yg xguna… yg xpernah baca ttg dosa & balasan mkn harta ank yatim…

    Allahuakbar… mohon jgn lgi benarkan anak2 syurga ni nyanyi lgu nie…

    hnya Yang Maha Esa shj yg mampu membalas jasa Saiful Nang & rakan2 yg memelihara anak2 ni….

    Reply
  66. hasmira

    Ya Allah,boleh ada selera ke nak makan dgr diorang nyanyi lagu nih.bagj diorang nih hiburan semata-mata ye :((

    Reply

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pengesahan Pengguna *